חשיבות פעילות גופנית בתקופת הקורונה לילדים

0
757
credit Pixaby

במהלך תקופת הקורונה אשר כללה הגבלות פיזיות וחבריות רבות, ביניהם- איסור פתיחת קניונים, מסעדות וחדרי כושר. הובילו רבים להישאר שעות נוספות בביתם. אך אם לא די בכך האיסור של קיום לימודים בית ספריים כסדרם בבתי הספר, הוביל ילדים ובני נוער למצוקות רבות. כיצד פעילות גופנית בתקופה זו יכולה לסייע לילדכם בתקופה זו? וכיצד אפשר לקיים פעילות גופנית בתקופה זו? על הפרטים בכתבה זו.

שאלנו את אביטל קרן מדריך ומנהל חוגים נהריה, מהם החסרונות של העדר פעילות גופנית במיוחד בתקופה זו (פרט לעניין הבריאותי) וכיצד אפשר להתמודד עם מצוקה זו.

משיחתנו עלו שלושה נקודות עיקריות:

  1. העדר הוצאת אנרגיה- ילדים הם אוכלוסייה נמרצת מאוד בעלת כמות רבה של אנרגיה. תקופת הקורונה והגבלותיה, סגרו את הילדים הנוער בבית, תוך קיום לימודים באמצעות הזום. חשוב לזכור כי פרט ללימודים עצמם, ילדים הוציאו אנרגיה רבה בזמן ההפסקות בין שיעור לשיעור בזמן משחקים גופניים כמו כדורגל, כדורסל, גומי, קלאס וכדומה. המעבר ללימודים בזום גורם לכך כי לילדים לא תהיה יכולת לפרוק אנרגיה בזמן ההפסקות משיעור לשיעור. הגבר גורם לחוסר סבלנות רבה בבית, היפראקטיביות ואנרגטיות רבה מצד הילדים אשר מקשה מאוד על ההורים.
  2. דרדור בפן החברתי- הדרדור בפן החברתי ברור, ילדים נפגשים פיזית זה עם זה פחות. אך חשבתם מה קורה לילדים אשר חדשים בכיתתם? ילדים אשר עברו מעיר אחרת, או עלו מגן חובה לכיתה א? ההזדמנות להכיר חברים חדשים קטנה מאוד בהעדר מפגשים קבועים פיזיים בכיתה. קיום חוגים במסגרת קבועה במתכונת פיזית עבור ילדים, יכול להוות פתרון מצויים לבעיה זו תוך הכרות עם ילדים חדשים והגדלת המעגליים חברתיים.
  3. דיכאון וחרדה- יכול להיות שאנו כהורים לא רואים זאת עכשיו, אך הגבלות הקורונה אשר מונעות הגעה פיזית לבית הספר משפיעות רבות על מצבם הנפשי של ילדינו. ראשית קיים קושי לימודי גדול בתקופה זו, דבר זה מוביל להידרדרות הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות הפיזית של הילדים. שנית המצב הבריאותי במדינה, סגר המדינה ותחושת אי הודאות, משרים חרדה, אי ודאות ובלבול בקרב הילדים ואף עלולים להוביל לדיכאון. קיום ספורט ידוע כיעיל נגד חרדות ודיכאונות וזה בשל האנדורפינים המשתחררים במוחנו בזמן קיום פעילות גופנית

אומנויות לחימה משולבות לילדים משפרים את איכות חייהם של ילדכם:

לימודי אומנויות לחימה משולבות בקרב ילדים, ידועים כאפקטיביים בשיפור הדימוי העצמי ויכולת ההגנה העצמית של ילדכם. אך בתקופה זו הינם חיוניים עוד יותר בשל התרומה הנפשית הגדולה של קיום מפגשים פיזיים עם ילדים נוספים, קיום ספורט ושחרור אנרגיה. בבית המדרש בגבוה לאומנויות לחימה בנהריה, תחת ניהולו של אביטל קרן, ילדכם ינהל מפגשים פיזיים של פעילות פיזית וגופנית מעצמיה של הגנה עצמית, והכל כמובן תחת הגבלות התן הסגול. לפרטים נוספים התקשרו   04-9001148 .

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here