שמירה על ענפי החקלאות והבנייה בחיים

0
287
credit unsplash

טרקטורים הם חיוניים לתעשיות רבות, ביניהן ניתן למנות את תעשיית החקלאות, הבנייה והכרייה. הטרקטורים נועדו להתמודד עם עבודות קשות, אבל אפילו המכונות החזקות ביותר יכולות לחוות בלאי לאורך זמן. חלק אחד בטרקטור שיכול לסבול הרבה התעללות הוא הזכוכית, אם הזכוכית בטרקטור פגומה, סדוקה, או שבורה – בין אם בגלל בלאי, נזק מפסולת, או משהו אחר, היא יכולה להוות סכנה בטיחותית חמורה. כשמדובר בציוד כבד כמו טרקטורים, חשוב לוודא שכל החלקים תקינים כדי למנוע סכנות. כאשר מבצעים החלפה של זכוכיות מנופים, טרקטורים, וכל כלי עבודה ממונע כבד, חשוב לעבוד עם טכנאי מיומן שמבין את הצרכים הייחודיים של כל אחת מהמכונות. תהליך החלפת הזכוכית מושפע רבות מהיצרן, מסוג המכונה ומדגם הטרקטור, ולא מדובר במשימה פשוטה שניתן לבצע לבד. עם זאת, השלבים הבסיסיים לרוב נשארים אותו הדבר והם כוללים את הסרת הזכוכית הישנה, ניקוי המסגרת והתקנת הזכוכית החדשה.

עושים לכם סדר בטרקטורים – מהו המעמיס הדו כפי?

טרקטורי שופל, או בשמם העברי – מעמיס דו-כפי, הם ציוד מכני הנדסי. ממדיהם הקטנים הופכים אותם לכלי פופולרי בענפי הבנייה והחקלאות, ובייחוד באתרי בנייה, בפרויקטים עירוניים של הנדסה ובתחזוקה של תשתיות ערים אורבניות וכבישים. בניגוד לכלי עבודה ממונעים כבדים אחרים כמו למשל, דחפורים, התלויים בסמי-טריילרים למטרת העברתם ממקום למקום, השופל מסוגל להתנייד בכוחות עצמו, ואפילו לנוע בדרכי עפר ובכבישים עירוניים. טרקטורים אלו מסוגלים להתמודד עם עבודות מסובכות ומשקל כבד, אך עם זאת, הזכוכית שלהם עדיין יכולה להינזק עם הזמן. כאשר מבצעים החלפת שמשות לשופל חשוב להשתמש בזכוכית איכותית המיועדת במיוחד לטרקטור מסוג זה, ולשכור לעבודה זו אך ורק טכנאי מיומן אשר יוודא שהזכוכית מותקנת כהלכה, על מנת שלא תשתחרר במהלך פעולת השופל ותגרום נזק לסביבה, לנהג, או לפועלים הנמצאים קרוב אליו.

טיפול נכון בכל רכיב למקסימום בטיחות

סוג פופולרי נוסף של ציוד מכני הנדסי הוא המיני מעמיס, הידוע גם כ"בובקאט", על שם החברה אשר ייצרה אותם לראשונה וגרמה לקישור שמה עם הפטנט. המיני מעמיס ידוע בזריזות וברבגוניות שלו, מה שהופך אותו לאידיאלי לניווט במקומות צרים. עם זאת, זה גם אומר שהוא מועד יותר לתאונות שגורמות לשבירת זכוכית. בעת החלפת זכוכית לבובקט, חובה להשתמש בזכוכית שתוכננה במיוחד עבורו כדי למנוע שבירה או נפילה מפאת גודל או משקל שאינם מתאימים. הטכנאי אשר מחליף את הזכוכית, צריך גם לבדוק אם בעת הנזק לזכוכית, נעשה גם נזק למסגרת או לרכיבים שמסביב כדי לוודא שהזכוכית החדשה מאובטחת כראוי. חברת ברוך ובניו, אשר פעילה משנת 1958, מתמחה בכל הקשור לזגגות לציוד מכני הנדסי בישראל. ברוך ובניו מייבאת שמשות וחומרי עזר מהמפעלים המובילים בעולם, ומבטיחה איכות מקסימלית, תוך מתן שירות אדיב ומקצועי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here