ייעוץ אישי למכירת נכס והערכת שווי נכס

0
263
קרדיט pixabay

אם אתם בעלי נכס ואתם מעוניינים למכור אותו. וודאי אתם מתלבטים בכמה סוגיות, כגון: מה המחיר שבו נמכור את הנכס? על איזה מחיר מותר להתפשר? איך מגדילים כמות של לקוחות אופציונליים? וכיצד נתן להגדיל את ערך הדירה בעיניי הלקוח? קבלו מאיתנו כמה דגשים חשובים בכל הנוגע להליך של מכירת נכס.

ייעוץ אישי למכירת נכס – דגשים חשובים

"ייעוץ אישי למכירת נכס יכול להגדיל את שווי הנכס ואף לזרז את הליך מכירותו"  לא רק בדרך בה אתה משווק לקונה את הנכס, וכיצד אתה מציג אותו. ייעוץ אישי למכירת נכס לוקח בחשבון את כל הפרמטרים הנוגעים לנכס, בין אדם מדובר באזור ורמת ביקושו, גיל הנכס וכן עלויותיו של הנכס בעתיד. יועץ נדל"ן מזהה גורמים אלו ובוחן את כל התמונה הרחבה. בכך בהתאם הוא מעריך את שווי הנכס ואף נותן דגשים וטיפים למען עליית שוויו (כגון תיקוני הנכס)" ומוסיף.

ערך הדירה או הנכס המוצא יכול להשתנות בעתיד עקב מספר גורמים רבים שבעל הנכס לא תמיד מודע עליהם. וביניהם פיתוח האזור ופיתוח השכונה בעתיד, יציאה והנגשה לתשתיות עירוניות, כיצד יראה ומה יהיה מצב הנכס בעוד כעשור בין אם מבחינה חיצונית ובין אם מבחינה תחזוקתית. כל אלה מובילים יכולים להשפיע על ערך ההדירה והנכס מבלי שבעל הנכס באמת יהיה מודע לגורמים עלו. על כן ישנה חשיבות רבה להתייעצות עם איש מקצוע בתחום מכירת הנכסים.

הערכת שווי נכס

רבים תוהים מהם הפרמטרים הגורמים להערכת שווי הנכס? כידוע לכולם גודל הדירה, מיקומה ומספר חדריה, משפעים על הערכת שווי הנכס. אך רבים אינם יכולים לחזות הליכים עתידיים כבעל מקצוע מנוסה בתחום הערכת שווי נכס הדירה ותיווך נדל"ן. משרדים רבים מציעים שירותי תיווך ושיווק נכסי נדל"ן יחד עם ליווי משפטי צמוד ומקיף בכל הנוגע להעברת הבעלות, חתימה על הסכמי מכר, רישום בטאבו וכדומה.

כיצד מעריכים נכון את שווי הנכס?

הערכת שווי נכס נכונה בידי מומחה בתחום הנדל"ן מתייחסת לתמונה הכוללת והרחבה ביותר בתחומים רבים ורחבים הנוגעים למצב הנכס כיום, מצבו בעתיד, ואפשרויות ייעול ושיפור למען הגדלת שווי הנכס.

כך למשל מומחה מנוסה ידע לזהות מראש ולחזות את מצב הנכס בעתיד הן מבחינת פיתוח עירוני ופיתוח תשתיות באזור הכוללים פיתוח התחבורה הציבורית, פיתוח מקומות עבודה, גידול האוכלוסייה וכדומה. והן מבחינת מצב הנכס בעתיד, על בעל המקצוע נדרש לבדוק מהם הכשלים וההיתרונות הקיימים בנכס, תוך ראיה כוללת על אפשרויות בנייה שיפוץ והרחבת השטח. כך לדוגמא דירת בת 4 חדרים, הקיימת 27 שנה ללא מרפסת, באזור חדרה עם 120 מ"ר מוגדרת היום בשווי של כמיליון שלשמאות שקלים לפי מדדים שטחיים אלו. אך במבט רחב ועתידי הנכס ממוקם באזור מתפתח מאוד ובשכונה שקטה, וכמו כן ניתן להפיק התר בנייה להוספת מרפסת מה שיגדיל את חלל הנכס ויעלה אוטומטית את שווי הדירה.

לא כל מתווך נדל"ן יספק לכם את המידע הנדרש

שמו לב! ישנם מתווכי דירות רבים אשר לא ידגישו את היתרונות הנכס ובמקום להסביר לכם כי אתם יכולים לדרוש בעבור נכסכם יותר, נהפכו, הם יגרמו לבעל הנכס להוריד את סכום מכירתו על מנת לקדם מהר את הליך הרכישה. לכן חשוב מאוד לפנות למתווך נדל"ן אמין, וסבלני אשר עיקר רצונו הוא לתת שירות מיטבי ואיכותי בעבור הלקוח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here