איך לשלב אימון עסקי עם התפתחות אישית?

0
173
קרדיט: Canva

אימון מנהלים הוא תחום אימון שתופס תאוצה ככל שארגונים הופכים מודעים יותר ליתרונות הפוטנציאליים של אימון עם מאמן עסקי. ישנה הבנה גוברת בקהילה העסקית כיצד אימון יכול לשפר את הפרודוקטיביות, את יעילות הצוות, הרווחיות ושביעות רצון הלקוחות. בניגוד לעבודה של יועץ עסקי, אימון מנהלים הוא אימון הניתן למנהל הבכיר בארגון על ידי מאמן עסקי מקצועי. האימון בשנים האחרונות זכה לקבלה הרבה יותר רחבה בעסקים בשל הצלחתו בפריון ובפיתוח. שוק האימון למנהלים ממשיך לגדול, וארגונים מחפשים מאמנים שיעזרו למנהלים לבנות מודעות עצמית, לשפר מערכות יחסים והשפעה, לפתח כישורי מנהיגות, לשנות תרבות ולבנות חוסן. מאמנים עסקיים משלבים לעתים קרובות מיומנויות ליבה שנלמדו בתוכניות אימון בסיסיות לחיים עם מגוון מודלים רלוונטיים ארגונית, כגון משוב של 360 מעלות, מודלים של אינטליגנציה רגשית וגישות אחרות המותאמות באופן ספציפי יותר להקשרים הארגוניים.

ההבדל בין אימון עסקי לאימון לחיים

למרות שיש הרבה חפיפה בין אימון לחיים לבין אימון ארגוני, ישנם כמה הבדלים מרכזיים. בשל אופי הדינמיקה של אימון ארגוני, ובזאת הכוונה לכך שהוא משולם על ידי הארגון עבור הפרט, תמיד יהיו לפחות שלושה אנשים המעורבים בתהליך ההתקשרות – המאמן, הלקוח של המאמן והארגון. זהו פורמט שונה לחלוטין של מערכות יחסים מאשר אימון לחיים, וגם מאשר ייעוץ ארגוני. אימון יעיל באמת מסתמך על סט של כלים ומיומנויות ספציפיות שהופכים אותו לאפקטיבי. אימון מנהלים כרוך במעורבות של שיטות עזרה שונות, לעיתים אף בתוך אותו מפגש. כמו כן, לעתים קרובות לעבודה של מאמן מנהלים יש רקע פסיכולוגי. כמובן שהכלים שישמשו בכל אימון יהיו ייחודיים ותלויים בכל מאמן, לקוח, ניסיון ובמה המאמנים מנסים לעזור ללקוח.

באילו תחומים עוזרים מאמנים עסקיים להתפתח?

ההיקף וההשפעה של עבודת האימון יכולים להיות מרחיקי לכת ולהוביל להאצת התפתחות אישית כדי להתכונן לקידום קריירה, לנושאים הקשורים לביטחון עצמי ולמודעות עצמית, לחוסן מוגבר, לחיזוק מערכות יחסים והשפעה, ולפיתוח יכולות מנהיגות ושינוי תרבות הארגון. כמאמן, אתם עשויים לעבוד עם לקוחות לא פשוטים. לדוגמה, אם יש להם פערים התנהגותיים, סגנון המנהיגות שלהם לא מעודכן, או שהארגון מצפה מהם לבצע שינויים התנהגותיים בתחום מסוים. לכן, ידע שנרכש בעזרת קורס NLP, שהוא קורס אימון משולב NLP, יכול להיות יקר ערך, ולעזור לכם לגרום לשינוי בהתנהגויות הלא רצויות אצל הלקוח. למעשה, העבודה שעושה מאמן היא ייחודית לכל לקוח, וזה מה שהופך אותה לכל כך מעוררת השראה. לקבלת ההכשרה המתאימה בתחום השאירו פרטים באתר בית הספר למאמנים קוד האימון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here