הדיסקרטיות מחייבת טיפול רגיש

0
71
קרדיט Canva

נושאים משפחתיים הם תמיד הנושאים הדיסקרטיים ביותר שיש בתחום המשפט ולכן קיימת סודיות בדרך כלל על דיונים רבים, מחמת צנעת הפרט. סכסוכים משפחתיים רבים יוצאים לאור רק כאשר קורה משהו משמעותי כמו פטירה של אדם שעיזבונו הופך לשדה קרב של סכסוך ירושה אמוציונלי וגדוש דם רע. הסיבות לסכסוכים כאלה רבות מאוד ולפעמים, למרות הרצון הטוב, אפילו צוואה מפורשת לא תמיד מצליחה למנוע את הערעור על כך. אך כאשר אפילו צוואה אינה קיימת המצב גרוע ביותר, והסכסוך אפילו עלול לפגוע בהמשך המדור של בן הזוג בדירה המשותפת. ולכן רצוי לערוך צוואה מפורשת ומקצועית כדי לחסוך את המלחמה שאחרי הפטירה. כאשר בני משפחה אינם מרוצים מבקשה לצו הירושה שניתן על סמך  חוקי הירושה בישראל או מבקשה לצו קיום צוואה שניתן על סמך צוואה נטענת אחרונה, אפשר להגיש התנגדות לצו ירושה או התנגדות לצו קיום הצוואה עם כל הנימוקים וההוכחות המתבקשות. אם יש לכם מקרה שבו אתם חושבים ויודעים שנעשה לכם עוול אפשר להילחם על כך בבית המשפט ולנסות לשנות את הקביעה. משרד שפירא בוטרמן עו“ד ונוטריון מייצג ומלווה את הלקוחות שלו בכל מה שקשור לנושאים דיסקרטיים כאלה באמינות רבה.

כשהצוואה מקפחת אתכם

בניגוד לחוקי ירושה שקובעים מי יירש ואת דיני הקדימות על פיו, לכל אדם יש זכות לקבוע באופן עצמאי ובלי קשר לקבוע בחוק מי ירש אותו, איך וכמה. לכן, יש צוואות שבהן מפתיעים את בני המשפחה והיורשים מכוח הדין, בניגוד להסכמות אחרות שהיו בעל פה או למה שנדמה היה להם שמגיע להם. החשיבות לעריכת צוואה גוברת במקרים רבים, למשל במקרה של נישואים שניים, לא די בהסדר ממון וחובה לערוך צוואה, אם לא מעוניינים שבן הזוג החדש ירש מחצית מכל זכויותיך הכספיות (כולל אילו שצוינו במפורש בהסדר הממון שאינם שייכים לו). גם זוגות הנשואים שנים באושר חייבים להקפיד על עריכת צוואה שכן על פי חוק הירושה בישראל –  ללא צוואה, הילדים יורשים מחצית מהעיזבון, ואם הילדים לא יסכימו לוותר, הרי שבן הזוג שנותר בחיים מוצא עצמו עם מחצית מהרכוש, מהחסכונות ואף עם סכנה לאבד את הדירה בה התגורר עם הנפטר. אם אתם רוצים למנוע מריבות במשפחה אחרי פטירתכם, חשוב לערוך צוואה חוקית שמנוסחת בלשון מקצועית ושאינה משתמעת לשתי פנים. עורך דין מומחה גם ידאג לכך שלא יוכלו להגיש התנגדות לצוואה ובכך להתנגד לקיומה, בטענה שלא הייתם כשירים לעריכתה, שכן במקרים המתאימים ידרוש מסמכים המעידים על כשירותכם לעריכתה.

לתת אמון בעורכי הדין שלכם

כשאתם שוכרים עורך דין לטפל במקרה שלכם אתם נותנים בו אמון מלא שייצג אתכם וישמור על האינטרסים שלכם מול בית המשפט והגורמים שבהם אתם נאבקים. לא חייבים להגיע למשפט, כמובן ואפשר תמיד לנסות לפתור בעיות בדרך גישור ומשא ומתן. אבל כאשר נכזבת התקווה לפשרה אין מנוס מלהילחם בבית המשפט ואת זה עושים במשרד שפירא בוטרמן עו“ד ונוטריון כשנאבקים למען כל הלקוחות שלהם במסירות ובנחישות רבה. הדרכים היצירתיות והחכמות שבהן עובדים על ייצוג הלקוחות ונקיטת כל צעד מתבקש לפי לשון החוק מסייעת ללקוחות לקבל את מה שמגיע להם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here